Wednesday, December 9, 2009

erti sbuah kehidupan II



hari ini sunnguh indah. matahari menyinari setiap pelusuk ruang daerah segamat. aku gembira sangat. semalam aku baru pulang dari merantau untuk mencari erti kehidupan sebenar, dan aku telah menjumpainya. dalam kehidupan kita mesti meletakkan kejujuran dan keikhlasan dalam setiap hubungan yang kita jalinkan, tidak kira dengan manusia, haiwan, dan juga pencipta alam semesta ini yang Maha Agong iaitu Allah S.W.T. kekadang kita tersasar dalam mencari kehidupan yang sebenar. kebanyakan umat manusia mengharungi kehidupan ini tanpa mengikuti landasan yang betul.



aku turut melaluinya sebelum ini. akibat daripada kurangnya kejujuran dan keikhlasan aku telah terima balasannya sekarang ini. aku redha dengan apa yang berlaku. aku ingin mengucapkan terima kasih kepada seseorang yang telah memberi jwpn itu sewaktu aku berada di kluang. (jikalau orang tersbut membaca blog ini, aku meminta maaf bebyk jikalau aku adawatsalah dgn org 2.....) aku sedar apa yang aku lakukan tidak jujur dan ikhlas untuk berkawan. akhirnya die yang menyedarkan aku. aku berterima ksih kepada HambaAllah yang ingatkan aku bende 2 semua. kalo tidak aku masih lg mencari jwpn erti kehidpuan.



sewaktu perjalanan balik aku lebih suka menggunakan keretapi. sewaktu di stetsen tersebut sekelompok pelajar cina yang kiranya berasal dr tmpt yg jauh sedang menikmati saat-saat terakhir bersama teman-teman mereka. setiap org yang berada di stetsen tersbut kagum dengan semangat pelajar tersebut. aku juga kagum dengan mereka. mereka dapat bergembira dalam keadaan ingin berpisah. mungkimkah hal ini disebabkan kejujuran mereka menjalinkan hubungan sesama manusia????



setibaaku di segamat aku telah berjalan kaki sehingga tiba di rumah. aku sangat gembira dan sedih kerana kehilangan soerang sahabat dan dalam masa yang sama mendapat jawapan daripada segala persoalan.

aku bersyukur sangat.....
erti sebuah kehidupan I & II ini semuanya cerita mengenai diri aku sendiri. untuk mengikuti erti sebuah kehidupan III, rajin-rsjinlah melihat blogaku ini.....

No comments: