Sunday, December 6, 2009

erti sebuah kehidupan.......



3lirik lagu yang aku post dalam blog nie berkaitan dengan kisah hidup aku kebelakangan waktu ini. mungkin tuhan hendak menduga umatnya itu. sehingga sekarang hati aku masih terluka. perkara yang baerlaku hampir 2 tahun lepas kembali semula. kali ini aku mandapat dugaan 2 kali ganda daripada peristiwa yang lepas. memang hidup ini seperti rod, adakalanya di atas dan adakalanya di bawah. sekarang putaran hidup aku berada di bahagian bawah sekali. aku tidak mempunyai sesiapa lagi yang ingin mendengarluahan hati ini dan tempat untuk menompang kasih. aku kehilangan orang yang aku paling sayang. sepanjang pengembaran aku untuk menenangkan fikiran dan mencari jawapam erti kehidupan aku sekali lagi dilukai. sehingga sejarang aku masih dilukai. aku tidak mengharapkan apa2 daripadanya. hanya kasih sayang yang aku harapkan daripada insan tersebut. herm.....


ketika ayat2 ini disusun, air mata mula mengalir diiringi alunan lagu kasih tercipta, hati yang terluka dan patah hati. aku masih mencari erti kehidupan yang sebenar. esok atau lusa aku akan merantau untuk tenangkan hati lagi. mungkin kali ini aku tidak membawa tlfn bimbit(itu semua bergantung kepada keadaan). aku tau masalah tidak boleh diselesaikan dengan lari. kita harus menyelesaikannya serta hadapinya dengan tabah.


3 hari lepas, sewaktu aku ingin pulang ke segamat menaiki keretapi aku terpikat dengan kanak-kanak yang asyik bermain dan bersuke ria sesama sendiri. alangkah bagusnya sekiranya aku blh blk ke zaman kanak-kanak semula. riang dan tak perlu memikirkan masalah,serta yang paling seronok boleh mengubah segalanya kembali kepada keadaan asal. aku mengalamun seketika melihat kanak-kanak yang gembira sewaktu menunggu di stesen keretapi tersebut. wajah kana-kanak tersebut bersih dan suci. masih bersih lagi hati kana-kanak tersebut.


sewaktu di stesen tersebut, aku juga melihat gelagat kana-kanak yang angkuh dan terlalu mengada.pada pandangan aku sikap yang dipamerkan oleh kanak-kanak yang ini telah mengurangkan keceriaan ku di sana. aku mula terhenti dari lamunan. agak menjengkelkan perangai kanak-kanak yang angkuh 2. setibenye kertapi di stesen tersebut, aku memulakan langkah menaiki gerabak keretapi tersebut.sepanjang perjalanan ke segamat, aku mula terkenangkan kisah-kisah lampau.


aku teringat sewaktu bercinta, sedih, gembira dan segala nye. aku tidak mampu berkata apa2, hal ini disebabkan kiri dan kanan sisi ku mempunyai penumpang lain. aku menangis di dalam hati dan masih mencari erti kehidupan yang sebenar.
pencarian erti kehidupan tidakhabissampai di sini. aku akan merantau utk mecari erti kehidupan dan ape yang betul dan salah. aku akan pastikan pencarian aku berbaloi.....








****segala gambar yang di paparkan hanya rekaan semata-mata....

2 comments:

AnNa said...
This comment has been removed by the author.
AnNa said...

nape wan, putus cinta ke...dia ke yg ko kate penipu tuh...anyway bodohla die kerana xmenghargai ko wan...ak nk komen lebih2 ak pun xbyk pegalaman, tp ak ttp berpegang pada kata2 "semua kejadian yg berlaku ada hikmahnya".....mungkin ko akan jumpa perempuan yg lebih baik dr die yg lebih setia dan sygkn ko...kdg2 die dah ada di dpn mate kite, hanya kita saja yg xtahu dan xperasan kewujudan die...anyway gud luck dlm mencari erti kehidupan yg ko cari...